همه چیز درباره کلت گازی

کلت گازی یکی از ابزار های امنیتی است که برای استفاده ها مختلفی اعم از آموزش نیرو های نظامی و یا تمرین تیراندازی استفاده می شود . در این مقاله قرار است به موضوعاتی مانند : کلت گازی چیست و چگونه کار می کند؟ / بیشترین کاربرد کلت های گازی در کجاست ؟ / نحوه استفاده از کلت های گازی چگونه است ؟ و اینگونه سوالات به طور کامل پاسخ دهیم ، اگر شما نیز قصد تهیه کلت گازی را دارید تا انتهای این مقاله اطلاعاتی مفیدی درباره این محصول خاص پیدا خواهید کرد .

0 تا 100 کلت گازی

 

کلت گازی چیست و چگونه کار می کند؟

کلت گازی همانطور که گفته شد ، یک ابزار امنیتی است که برای مواردی مانند ، تمرین تیراندازی ، آموزش نیرو های نظامی ، دفاع شخصی و استفاده های نظامی و امنیتی کاربرد دارد . کلت گازی آن طور که از اسمش پیدا است ، با گاز کار می کند . البته به این معنا نیست که شما از هر گازی میتوانید برای شلیک کردن استفاده کنید . کلت های گازی که در سایت کلت بادی موجود است با گاز های فشرده Co2 شارژ می شوند . این گاز ها در حجم ۱۲ گرمی هستند که تعداد شلیک هایی که به ما با هربار استفاده از آن می دهد ، بستگی به نوع و برند کلت گازی شما دارد .

کلت گازی از چه قسمت هایی تشکیل شده است ؟

با توجه به این که دیدن یک محصول ملموس تر و بهتر است ، میخواهیم به صورت تصویری قسمت های مختلف کلت گازی را بصورت تصویری برای شما به تصویر بکشیم . عکس زیر قسمت های مختلف کلت گازی گامو C15 را نمایش می دهد . کلت های گازی از بخش های مختلفی تشکیل شده است . در عکس زیر بخش هایی که مربوط با کار و نحوه کلت های گازی است ، توضیح داده شده است .

توضیحات کلت گازی

انواع کلت گازی و کپسول Co2

اگر بخواهیم کلت های گازی را از لحاظ کارایی و نحوه شلیک دسته بندی کنیم ، میتوانیم آنها را به دو دسته کلت های گازی بلو بک ( Blow back ) و کلت های گازی نان بلو بک ( Nonblow back ) تقسیم کنیم .

این تقسیم بندی به این معنا نیست که دسته ای بر دسته دیگری دارای برتری است و به اصطلاح جنس بهتری است ؛ تمام این ها بستگی به نحوه انتخاب و سلیقه شما دارد . در کلت های گازی بلو بک دار ، شما در هنگام شلیک ضربه و یا به اصلاح لگد کلت گازی خود را بسیار واضح و دقیق ، مانند یک کلت واقعی حس می کنید ، به این نوع کلت بلو بک گفته می شود .

اما در کلت هایی که نان بلوبک هستند ، شما فشار و لگدی را حس نمی کنید و مسلما بدون داشتن لگد شما صدای چندانی نیز ندارید ، اما قدرت کلت گازی شما در این دو نوع تفاوتی نخواهد داشت . قدرت کلت گازی شما تنها بستگی به نوع کلت شما دارد ، که چه میزان فشاری را هنگام شلیک از خود خارج کند و ساچمه شما را به بیرون پرتاب کند .

کپسول های کلت گازی با توجه به نوع کلت گازی شما تعیین می شود . تمام کپسول های گاز Co2 با حجم ۱۲ گرم می باشد . این ظرفیت به این خاطر است که شرکت های سازنده کلت های گازی مانند اکول ، والتر ، گامو ، زیگ زاوئر و غیره به همین اندازه برای کلت های خود فضای گاز Co2 تعبیه کرده اند .

ساچمه های کلت های گازی چگونه است ؟

همانطور که می دانید ، تمام کلت های گازی ساچمه شلیک می کنند . ساچمه های آنها بستگی به نوع هدف شما متفاوت است . البته بررسی ساچمه بحث دیگری است و در مقاله ی دیگری به شما توضیح خواهیم داد . اما حالا با تنها میخواهیم شما را با دو نوع از ساچمه که در کلت های گازی کالیبر ۴.۵ مجاز استفاده می شود آشنا کنیم . ساچمه هایی که شما برای دفاع شخصی و یا آموزش تیراندازی استفاده می کنید با ساچمه هایی که برای تیر اندازی به تارگت یا هدف استفاده می کنید کاملا متفاوت است . هر کدام از ساچمه بستگی به نوع خود می تواند تخریب یا دقت متفاوتی در هنگام شلیک از خود نشان می دهد .

یک نوع از ساچمه ها ساچمه ی سرگنبدی و دیگری ساچمه گرد یا ( BB ) است . این دو ساچمه هر دو برای دفاع شخصی و یا تمرین تیراندازی مناسب می باشد . اما تفاوت این دو در میزان دقت آنها است . ساچمه سر گنبدی به دلیل نوک تیزی که دارد باعث شکاف هوا می شود و در این صورت بر روی برد و دقت ساچمه تاثیر مثبتی می گذارد . ساچمه های بی بی یا گرد به دلیل سطح صیقلی که دارد هستند ؛ هوا را کمتر شکاف می دهند ، ولی تخریب آنها کمی بیشتر از ساچمه های سر گنبدی است . شما می توانید با توجه به نیاز خود هرکدام از این ساچمه ها را که می خواهید انتخاب کنید و از آنها بهره ببرید .

بهترین برند کلت گازی چه برندی است ؟

مسلما کسی نمیتواند انتخاب کند و یا به شما بگوید که کدام برند از باقی برند ها بهتر است . چرا که تمام کلت های گازی محصولی بسیار حساس و دقیق می باشد و تمام کارخانه و سازندگان این محصول در تلاش اند تا بهترین متریال و کیفیت و طراحی برای شما به ارمغان بیاورند . اما می توانیم با معرفی سابقه هر برند از کلت های گازی این مسئولیت به عهده خود شما بگذاریم . صد البته که این حرف ها به معنای این نیست که برند برتری وجود ندارد ؛ اما با توجه به سلیقه و نوع هزینه مخاطبان و علاقمندان رشته تیراندازی این کیفیت تغییر کرده و چه بسا کلت گازی با قیمتی پایین تر ، برای شخصی با نیاز هایی که دارد مناسب تر از کلت گازی ای با قیمت بالاتر باشد . در مقاله ای جداگانه برای شما انواع برند های کلت گازی را بررسی و تحلیل خواهیم کرد .

آیا کلت گازی به مجوز نیاز دارد ؟

در تمام کشور های دنیا حمل تفنگ و سلاح قانون های خاص خودش را دارد . این قانون ها از ممنوعیت گرفته تا حمل صرف داشتن مجوز در دنیا متغییر است . در کشور ایران حمل و نگهداری انواع تفنگ هایی که مشابه سلاح واقعی است ؛ ممنوع بوده و حمل و نگهداری آنها بدون داشتن مجوز از فدراسیون تیراندازی جمهوری اسلامی ایران اکیدا ممنوع می باشد . این صرفا بخشی از این قوانین بوده و مجوز و قوانین حمل نگهداری کلت های بادی را در مقاله ای به اسم ( آیا حمل و نگهداری کلت های گازی مجاز است ؟ ) مفاصلا برایتان توضیح داده ایم .

نتیجه کلی

با همه این اوصاف حالا می دانید ، که دقیقا یک کلت گازی چیست و قوانین و انواع آن چگونه است . اگر فکر می کنید که چیزی را در این برگه قلم انداخته ایم و موضوعی برایتان هنوز مبهم است و یا سوالی برایتان پیش آمده است ، حتما در بخش نظرات ، نظر و دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید . بسیار متشکرم که تا اینجا با ما همراه بودید .

۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *